Mål -7.5

Till målvikt (operation)

+ 4.4kg


onsdag 8 september 2010

Kirurgen!

Japp då var det lite mer än ett år sedan som jag var på besök hos kirurgen sist! Ingen kallelse har dykt upp så jag ringde dom idag!! Sjuksköterskan som svarade var väldigt trevlig, hon sa att jag stod på bevakning och att jag inte var bort glömd =) Men de hade bytt system så hon skulle plocka fram pappers journalen och dubbelkolla allt! Hon kunde dock inte ge mig någon tid för återbesök nu. Oooo vad jag plötsligt känner mig stressad. Att inte veta när jag ska tillbaka, hur lång tid jag har på mig...vill ju ner 12kg till! Fast om jag hinner gå ner lite så kan jag ju ta resten sen i väntan på operation, om jag nu blir beviljad en sådan! Det hoppas jag verkligen! Min mage ser ju rent ut sagt fördjävlig ut, jag kan inte ha en taight tröja för det syns liksom igenom..usch! För Per är det snart 2år sedan jag visade mig utan tröja. Och det är lika längesen som jag var och badade med barnen...Jag kan ju inte fortsätta så här. När jag och Per ska sover om nätterna kan jag i bland vakna till livrädd att han ska råka "känna2 på min mage...rädslan och skamen över magen ligger tom. så pass i det undermedvetna att jag VAKNAR av oro! Usch!

Är rädd inför operationen med, tänk om min blödning gör att jag förblöder och dör =( men så ska jag väl inte tänka man får hoppas att det har koll på vad de gör!

Känner mig sååååååå stressad nu över att gå ner i vikt, det är inte bra! Det är viktigt att gå ner långsamt och låta det ta tid, tror jag för att behålla vikten många år fram över!! Träna jag åste börja träna! MASSOR! Ligger bara på soffan om kvällarna! Crosstrainer måste inköpas så jag kan förbränna lite fett!!

Puss på er alla!!


1 kommentar:

  1. vänd stressen till nått positivt.
    det kan få dig att bli taggad inför operationen.

    jag är snittad med min son så jag vet hur en bukoperation går till och det är en STOR grej men du är ständigt under bevakning.

    Allt kommer gå bra.
    Du är hur duktig som helst.

    KÖR PÅ I DIN EGEN TAKT !
    nyår står å väntar på oss.
    jag har oxå köpt mig en klänning o jsg hoppas komma i den !

    kraam

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar =)