Mål -7.5

Till målvikt (operation)

+ 4.4kg


tisdag 9 november 2010

53 dagar kvar till mål!

Surfade runt lite och hittade detta!
Detta tycker JAG mig känna igen i:
Att gå ner i vikt med Gi innebär att få kroppen att jobba med dig istället för mot dig. I princip alla andra metoder för att gå ner i vikt går ut på någon form av kontrollerad svält där man tvingar kroppen att göra av med fler kalorier än den får. För att klara detta måste man äta ofta, annars blir man så hungrig att man inte längre klarar av att äta "nyttigt", dvs kalori snålt. Man finner sig själv igen som så många gånger tidigare stå och äta något vid kylskåpet. Man känner sig då misslyckad och behöver gärna äta lite till eftersom man av någon anledning kortvarigt verkar må bättre då.

Drack kaffe innan och tankarna for till bukplastiken (igen) Tänk att det KAN vara så att jag till sommaren ska bada utan Linne på mig..det har inte hänt på 4år! Tänk att det är så att jag faktiskt ska köpa en bikini inför beach 2011 =) *lyckorus* Men operationen känns ff overklig som om det inte är sant! Efter besöket i Linköping och när tiden för op har kommit kanske det känns mer verkligt! Just nu måste jag fokusera på vikten, måste NER! 10kg!! Måste måste! 53 dagar till Nyårsafton och då SKA jag väga 60kg. MÅSTE väga 60kg!

60kg ska jag väga inför op sen får vi se. Sen kanske det blir ner ännu mer.. 55-58kg hade ju varit perfekt =) Men sen gäller det att träna för att få snygga figuren för den lär jag aldrig få med enbart viktminskning. Just nu kan jag inte träna som jag vill. Bukbråcket hindrar mig. Kan inte träna mage osv. Promenader och löpning går bra.

Har skrivit ner mat lista för de kommande 14-dagarna nu ska det bara handlas med!

I natt är det jobb, inget jag känner för!!

Kram

1 kommentar:

  1. 7,5 vecka kvar o 10 kg !
    det måste bara gååå..
    kom igen nu!

    känner mig took stressad =/

    //AnnaBia

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar =)