Mål -7.5

Till målvikt (operation)

+ 4.4kg


fredag 4 juni 2010

Midsommar 2010 +22 dagar och 6,8kg

Härliga Fredag! Jag älskar fredagar då är det ju helg..än så länge jobbar ingen av oss helg utan får vara tillsammans hela familjen =) Saknar dock tiderna när Per var ledig fredagar. Då började helgen redan Torsdag.

I dag har jag och barnen varit hemma och ute i det fina vädret. Startade med två ägg och kaffe och en liten smootie. Sen kom Mia hon äter heller inte mjölk, mjöl osv (fast av andra orsaker) Barnen åt pannkakor och vi åt varsin morrot..
Påkvällen kom Annelie och Henrik grillade oxfilé. Till detta hade vi grillade zuccini och paprikor. Så jäkla gott och grönsaksgratäng mums.


Vågen visar inte riktigt som jag vill...vet inte vad jag gör fel. Vet att jag dricker för lite vatten och det kan vara så att jag helt enkelt äter för lite... Jag hoppas på ett ras varje fall och detta innan Tisdag.

Kram Kram

Grillade Grönsaker. (4 pers)

1 zuccini
1 röd paprika
1 grön paprika

1. Skär zuccinin i skivor, ej för smala. Och paprikorna i lagom stora fyrkanter ca 2x2 cm
2. Lägg dom i en ungsäker form, ringla över lite olivolja och vitlök och evt lite salt Rör om.
3. Satt ungsformen på gallert i grillen. Grilla med lock i ca 5-10 minuter el tills de fått fin färg.
Obs. Grönsakerna går självklart att grilla direkt på gallert om gallert inte är för glest då ramlar de ner.

Grönsaksgratäng (4 pers)

3 ganska stora morötter
1 purjolök
Ca 350 g blomkål (vi använde frusna i påse)
smör
ströbröd
riven ost

1. Sätt på en kastrull med vatten och låt koka upp medans du..
2. Skalar morötter, ansa och skölj purjolöken. Skär morötterna och purjoöken i skivor
3. Koka morötterna först i ca 5 minuter, lägg i resten av grönsakerna. Koka tills de blir små mjuka.
4. Smörj under tiden en ungssäkerfrom.
5. Häll av vattnet och häll över grönsakerna i formen. Strö över osten, mängd efter smak. Avsluta med att strö lite ströbröd över för att få en knaprig yta.
Låt stå i ugn i ca 10 minuter el tills osten fått lite färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar =)