Mål -7.5

Till målvikt (operation)

+ 4.4kg


söndag 23 maj 2010

Midsommar 2010 +34 dagar

Då har jag bestämmt mig (tror jag =/ ) Vi kör GI-start igen! Denna gången inget fusk. (ska försöka varje fall) Jag vet ju att följer jag gi rivstart som man ska går jag ner mellan 1,5-2 kg i veckan. Pulver hade kanske varit smidigare, slipper handla och planera och tillaga. Men man får gå hungrig och jag vet inte om jag orkar med det!

Så tisdag är det ny invägningsdag! Någon som hänger på??

Mitt mål är runt 8kg till midsommar! Heja mig! =)
Och med detta sagt så blir det till att börja planera!

För er som hänger med på rivstart gäller:

Rivstarten är just en rivstart, för att minska din insulinproduktion och öka din fettförbränning. Så att du direkt går ner i vikt och får en positiv kick neråt. Under vecka 1 minskar du kraftigt ditt intag av kolhydrater och ökar intaget av protein och till viss del fett. I Rivstarten äter du cirka 20 nettokolhydrater (kolhydrater minus fibrer). Meningen är att du ska komma i ketos, vilket betyder att kroppen främst arbetar med fettförbränning. Läs mer om ketos, läs mer om detta här..

Ajabaja!!!
Under Rivstarten får du inte äta;
* Bröd* Mjöl* Gröt* Pasta* Potatis* Bönor* Alkohol* Inte mer än en frukt om dagen.
* Inte mer än 2 dl mejeri-produkter
* Lågintensiv träning , kom ihåg att med endast 30 min kommer ni långt * Raska promenader * Stavgång* Lätt jogging* Cykling* Lugn simning * Pilates* Yoga* Fitnessboll* Enklare styrke-träningsövningar


2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar =)